• https://www.facebook.com/%C3%87erkes-Haklari-Inisiyatifi-1720870914808523/
  • https://twitter.com/CerkesHaklari
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi28
Bugün Toplam166
Toplam Ziyaret1053862
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar34.154834.2917
Euro37.097537.2462
Semerkew
Murat Özden
murathabracu@hotmail.com
Soykırımın 150. Yılında, Çerkes Halkı Türkiye Halkları ve Dünya Halkları ile Buluşacaktır
31/05/2014

Çerkes Halkı soykırım ve sürgünün yüz ellinci yılını yaşıyor.

Kafamıza sorular üşüşüyor.

Neden sesimiz bu kadar az çıkıyor?

Neden çıkardığımız sesi kendimiz bile duymakta zorlanıyoruz?

Neden Çerkes örgütlülüğü bu kadar zayıf ve güçsüz?

Neden örgütlülüğümüz bu kadar manüplasyona açık?

Neden haklarımızı dile getirmekte bu kadar geç kaldık?

Neden?

Neden?

Neden?

Nedenler uzatılabilir.

"Öldürmeyen acı, bizi yaşatır" diyerek nedenlere cevap arayalım.

***

18. ve 19. yüzyıllarda feodalite dönüştürülerek kapitalist ve sömürgeci bir döneme

giriliyordu. 1789 Fransız Burjuva Devrimiyle birlikte, milliyetçilik fikri doğuyor ve modern ulusların inşasına başlanıyordu.

Kuzeyden Rusya’nın, güneyden Osmanlı’nın sınırını oluşturuyordu Çerkesya. Bütün gelişmelerden habersiz, yarı feodal ve bir köylü toplumu olarak yaşayan Çerkesler, Karadeniz’in en güzel sahillerinin sahibiydiler. Köy ve tarım toplumu olarak, sözlü geleneklerle kendi kendilerini yönetiyorlardı.

Çerkeslerin ilk fonksiyonel alfabesinin yapılması, 1936 yılına dayanmaktadır. Yani üzerinden sadece 78 yıl geçmiştir. Diasporalarda yapılmış alfabeler hayata geçirilememiş ve bu alfabelerle özgün sanat, edebiyat ve siyaset metinleri üretilememiştir.

Uluslaşma sürecini tamamlayamadan anavatanından sökülüp atılmış ve soykırıma uğramış olan Çerkesler yaşadıkları travmayı henüz atlatabilmiş değiller.

Çerkes meselesi gerek Osmanlı döneminde, gerekse cumhuriyet döneminde bir sosyalleşme aracı olarak görülmüştür. Osmanlı dönemindeki cemiyetler de, cumhuriyet döneminde kurulan dernekler de şehirlerde yaşayan Çerkeslerin sosyalleşme mekanlarıydılar.

Çerkes meselesi bir "dava" haline getirilememiştir. Çerkes halkı, meselelerini bir dünya meselesi haline getirecek "dava adamları"nı içinden çıkaramamıştır.

Alfabe ile bu kadar geç tanışmış, diyasporalarda Türkçe, Arapça ve başka dillerde düşünen Çerkes Halkı, entellektüel derinliği olan "Çerkeslerin ideolojisi"ni yaratamamıştır.

Fikri bir derinliği olmayan Çerkes meselesi soykırımın 150. yılında maalesef cılız topluluklarca dile getirilmeye çalışılmıştır.

 

150. YIL 21 MAYIS ANMA VE PROTESTOLARINA KISA BİR BAKIŞ

Bütün olumsuzluklarına rağmen 150. yılında 21 Mayıs’ta Çerkeslerin acıları, sağduyulu ve namuslu insanlar tarafından duyulmuş ve görülmüştür. Çerkes meselesini "görünür kılma" ve " siyasallaştırma" çabaları etkisini göstermiştir.

Hiçbir dönemde olmadığı kadar,Türkiye Devleti Çerkeslerin soykırım meselesine hassasiyet göstermiştir.

Cumhurbaşkanı, Başbakan, Meclis Başkanı, Siyasi Parti başkanları, Belediye Başkanları, Sivil Toplum kuruluşlarının yayınladıkları taziye mesajları bunun kanıtıdır. Ancak Çerkesler Türkiye’deki Demokratik hakları ve Çerkes Soykırımının Türkiye parlamentosu tarafından kabul edilmesi için var güçleri ile çalışmak zorundadır.

Rusya tarafından 21 Mayıs’ın içini boşaltma ve Çerkes soykırımını unutturma çabaları bütün hızıyla devam etmektedir. Bu yılda bu çaba bütün açıklığıyla ortaya çıkmıştır. Meseleyi herhangi bir sosyal etkinlik olarak görenlerle, bir dava olarak görenler çok net olarak ayrışmışlardır.

Meseleyi bir dava olarak görenler, 21 Mayıs günü Rusya’nın karşısına onurlu bir biçimde dikilmişlerdir. Bu konuda Çerkes-Fed, ÇHİ, Ankara Çerkes Derneği ve 21 Mayısta eylem yapan tüm kurumların ortaya koymuş olduğu tavır, Çerkes halkının bağımsız duruşudur.

18 Mayıs ve 24 Mayıs diye ortaya çıkanlar ise meseleyi sulandırıp, 21 Mayısı bir tatil günü gidilecek bir piknik, ya da herhangi bir etkinlik gibi görenlerdir.

18 Mayıs’ta Taksim’de eylem yapma kararı alan "Kafkasya Forumu" Soma Faciasını bahane ederek 21 Mayıs eylemini iptal etmiştir. Çerkes Soykırımı Soma faciasından daha mı az önemsizdir. Yoksa forum yapacağı eylemi bir festival olarak düşünüyordu da mı eyleminden vazgeçti.

Biz 18 Mayısta Taksim’deydik. 18 Mayıs Tatarların sürgün ve soykırımının 70. yıldönümüydü. Tatar Halkının acılarını paylaştık ve onlara destek verdik. Forumcularda 18 Mayısta Taksime gelebilselerdi onlara da destek verecektik.

Soçi Muhalefeti ve 21 Mayıs üzerinden kendini var etmiş olan "Kafkasya forumu" 150. yıl 21 Mayıs eylemini iptal etmekle kendini de iptal etmiştir.

24 Mayıs’ta katıldığım Çerkesya Yurtseverleri’nin Taksim eylemi tam bir "sayısal sefaletti". Bundan böyle halkımız 21 Mayıs eylemine, 21 Mayıs’ta destek vereceğinin işaretini vermiştir. Ayrıca almasını bilenlere, siyasi bir ders niteliği taşımaktadır Çerkesya Yurtseverlerinin eylemi.

Kaffed ise 21 Mayıs Protestolarını Rusyanın önünden kaçırmak için her yıl yeni numaralar icad ediyor. Kefken, Beşiktaş ve Samsun’dan sonra, bu yıl da  Kartal'ı icat ettiler. Kartal'a izleyici olarak katıldım. Sayın Yemuz Mevlüt Tarakçı'nın Circassian Center’de yazdıklarına aynen katılıyorum. Sadece şunu ilave etmek istiyorum. Hafıtse Muhammed gibi KGB ajanı oldukları tescilli kişiler onur konuğu ve kürsülerde konuşmacı olmaya devam ederlerse, buna zemin hazırlayanlar çok yakında Çerkes Halkından kaçacak delik arayacaklardır.

İşbirlikçiliğin ruhu ve heyecanı olmaz. Gizlenmeye çalışılan şeyin korkusu ve telaşı olur. Biz Kaffed'in organizasyonsuzluğunda ve ruhsuzluğunda soykırımı gizleme korkusu ve telaşını gördük.

21 Mayıs Çarşamba günü akşamı saat 20.00'de Çerkes-Fed’in öncülüğü ÇHİ’nin desteğinde Galatasaray Lisesi önünde toplanan Çerkesler ve dostları Rusya Konsolosluğuna yürüdüler. Heyecanın, hırsın ve adalet arayışının zirve yaptığı bir eylem yaşandı. İnsanlar gırtlakları yırtılırcasına soykırımın hesabının sorulacağını haykırdılar.

Üçbinden fazla kişinin katıldığı Çerkes-Fed eylemi, Çerkes siyasetinin patronajının artık İstanbul’a geçtiğinin kanıtı olmuştur.

Sürgün ve soykırım şehitleri, hiçbir dönemde olmadığı kadar hatimler, dualar ve mevlitlerle anılmıştır. Mütedeyyin ve muhafazakar soydaşlarımızın da Çerkes meselesine sahip çıkmaya başlamış olması son derece önemli ve değerlidir. Bütün halk kesimlerinin Çerkes meselesine sahip çıkmaya başlaması, Çerkes Davasının kitleselleşmesi açısından çok önemlidir.

Çerkeslerin 150. yılda yakmış olduğu isyan ateşi, dostları sevindiriyor, düşmanların yüreğine korku salıyor.

Türkiye Halkları ve dünya halkları ile buluşacak olan Çerkes Halkı davasını mutlaka zafere ulaştıracaktır!



3188 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

ETHEM’İN, GÖNEN BALCI KÖYÜ’NDEN ARAP MAHMUT’A MEKTUBU. - 19/08/2024
Çerkes Diaspora tarihinde Balıkesir’in Gönen ve Manyas Çerkeslerine uygulanmış asimilasyon, inkar ve imha politikaları anlaşılmadan Türkiye Çerkesleri’nin neden bu kadar yoğun bir biçimde yok olduklarını anlamak mümkün değildir.
SÜRGÜNDEKİ ETHEM’İN HATIRATI DOLAYISIYLA TÜRK ORDUSUNA YAZDIĞI BİLDİRİ - 27/07/2024
Bizlere kitaplarda Kurtuluş Savaşı, ya da İstiklal Harbi diye öğretilen şey aslında bir iç savaştır. Bu savaşta Fransızlar, İtalyanlar ve Yunanlılar, verilen iç savaşın yanında bir ayrıntıdan ibarettir.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR-3 - 01/07/2024
Çerkeslerin “Met Çunatuko İzzet” (Bilgin İzzet) dediği Yusuf İzzet Paşa, rafları kitap dolu bir odada Ethem beyi kabul etti. Solgun, halsiz görünüyordu. Heyecanlıydı, kalkarak Ethem beyi karşıladı, —“Memleketi bir felaketten daha kurtardın" dedi.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR – 2 - 14/06/2024
Ticaret basımevini satın alarak kurduğu Yeni Dünya gazetesini başyazarlıkla birlikte Arif Oruç beyin buyruğuna vermişti. Yeni Dünya, sırtını Ethem beyin askeri gücüne, ününe dayayarak komünizmi savunuyordu.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR - 03/06/2024
Ethem Bey’in iyi bir eğitimi olmadığı için onu eleştirenler, onun üstün meziyetlerinin farkında değildirler.
KIZILORDU KOROSU’NA GEÇİT YOK! - 25/04/2024
Her şeye rağmen bu konserlerin yapılmasında ısrar edilirse, Kızılordu Korosu'nu her şekilde protesto edeceğimizi ve pişman edeceğimizi de bilin!
ETHEM, CELAL BAYAR’A YAZDIĞI MEKTUPTA KÜRTLER İÇİN ÖZERKLİK, ÇERKESLER İÇİN AZINLIK HAKKI İSTEDİ. - 20/04/2024
Ethem meselesi bir çelişkiler yumağıdır. Ondan bir hain çıkarmaya çalışan güruh, onlarca kitap yazmasına rağmen henüz bunu başaramamıştır. Ondan bir kahraman çıkarmaya çalışanların eli de T.C. yasaları ve saldırıları nedeniyle bağlıdır.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİNE BİR BELGE DAHA - 13/04/2024
Çok net şekilde Şark-i Karibcilerin bunak paşalar diye suçladığı Çerkes Teavün Cemiyeti’nin, istisnalar hariç, Çerkeslik için hiç bir gelecek tasavvurunun olmadığını görüyoruz.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİ - 07/04/2024
Osmanlı döneminde Çerkesler iki önemli Cemiyet oluşturdular. Bunlardan birincisi 1908 yılında Çerkes Osmanlı paşaları tarafından kurulmuş olan “Çerkes İttihad ve Teavün Cemiyeti”dir. İkincisi 1921'de“Şark-ı Karib Çerkesleri Temini Hukuk Cemiyeti"dir.
 Devamı
adigebze I-II
Nükte!

KISSADAN HİSSE

-Moğollar Buhara’yı kuşattıklarında, uzun süre şehri teslim alamadılar. Cengiz Han Buhara halkına bir haber gönderdi: Silahlarını bırakıp bize teslim olanlar güven içinde olacaklar, ama bize direnenlere asla eman vermeyeceğiz.

-Müslümanlar İki gurup oldu: Bir gurup; asla teslim olmayalım, ölürsek şehit, kalırsak Gazi olur, Şeref’imizle yaşarız dediler. Öbür gurup ise; kan dökülmesine sebep olmayalım, sulh iyidir, hem silah, hem de sayı olarak onlardan azız, gücümüz onlara yetmez, dediler ve teslim oldular.

-Cengiz Han, silah bırakanlara; teslim olmayanlara karşı bize yardımcı olun, galib geldiğimizde şehrin yönetimini size bırakalım dedi. Böylece İki müslüman gurup savaşmaya başladılar. Moğollar’ın da yardımı ile, teslim olanlar galib geldi. Savaştan sonra Cengiz Han teslim olanların silahlarının alınmasını ve kafalarının kesilmesini emretti. Sonra meşhur sözünü söyledi: “Eğer güvenilir olsalardı, bizim için kardeşleri ile savaşmazlardı. Kardeşlerine bunu yapanlar, yarın da bize yapar.”

 

Site İçi Arama

 

Google Site

 

Üyelik Girişi