• https://www.facebook.com/%C3%87erkes-Haklari-Inisiyatifi-1720870914808523/
  • https://twitter.com/CerkesHaklari
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi8
Bugün Toplam211
Toplam Ziyaret1000958
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.108632.2373
Euro34.857634.9973
Semerkew
Erol Karayel
erolkarayel26@gmail.com
Beyaz Çerkesler İşbaşında
20/08/2011

Çerkes Hakları İnisiyatifi'nin “devlet eliyle anadili öğretimi/eğitimi ve 24 saat tv/radyo yayını” yapılması isteğiyle 24 Temmuz 2011 günü Eskişehir'de düzenlemeyi planladığı ve gerekli izinlerini de aldığı Çerkes Hakları Mitingi, eyleme 9 gün kala Eskişehir Valiliği tarafından iptal edildi. Gerekçe olarak da “bölgenin turizm sahası olması” gösterildi.

Bu iptal gerekçesine kargalar bile güler.

Böyle bir iptal gerekçesini elimize tutuşturanlar zekamızı hafife alarak bizi aşağıladıklarını zannederken, aslında hem kendi zeka seviyelerini ortaya koymuş, hem de valiliği ve mensup olduğu devlet kurumunu küçük düşürmüşlerdir.

Allah, bizi de, devletin kurumlarını da tez zamanda bu basiretsiz insanların elinden kurtarsın.

***

Peki bu iptalin gerçek gerekçesi nedir?

Bu mitingin iptalinin geçerli olabilecek hiç bir gerekçesi yoktur, olamaz da.

Bu iptalin sebebi -biz de Amerikan toplum yapısından ilham alarak isimlendirirsek- sadece bir “Beyaz Çerkes refleksidir.”

NEDİR BEYAZ ÇERKES REFLEKSİ?

Çerkes Araştırmaları Grubu’nun Fransız Anadolu Araştırmaları Enstitüsü'nde Nisan 2011'de düzenlediği "Kavramsal Açıdan Diasporik Siyaset ve Türkiye Çerkesleri Örneği" başlıklı toplantıda, diasporaların özelliklerini, göçmen topluluklarıyla farklarını, siyaset stratejilerini karşılaştırmalı örneklerle anlatan Kanada York Üniversitesi'nden sosyolog ve siyaset bilimci Dr. Nergis Canefe'nin kendisine yöneltilen bir soruya verdiği cevap “Beyaz Çerkesleri” üreten vasatı çok güzel ortaya koymuştu.

“Diaspora mensuplarının birbirleriyle ilişkilerindeki çatışma noktalarını” öğrenmek isteyen bir dinleyiciye verdiği cevapta Canefe aşağı yukarı şunları söyledi:

Bir diaspora grubuna dahil olup da, entegre olunan toplum içinde başarı göstererek yükselen ve zamanla servet, akademik ünvan, askeri rütbe, bürokratik makam veya farklı bir toplumsal mevki kazananlar, bu aşamadan sonra kazandıkları saygınlık, mevki ve servetlerini koruma derdine düşerler.

Bu kaygı ile mensubu oldukları diaspora toplumunun sorunlarını merkezi yönetime taşıma girişimlerinin tümüne karşı çıkmaya başlarlar. Sebebi, diaspora toplumuyla-merkez arasında ortaya çıkacak çekişme ve çelişkilerden maddi veya manevi kendilerinin zarar görme ihtimalidir.

Yani, dahil oldukları seçkinler sınıfındaki konumlarını kaybetmemek için, kendi toplumlarına karşı statükonun yanında saf tutarlar. Bu, bütün diasporalarda gözlenen tipik bir vakadır.”

Kendi kelimelerimle biraz da düzenleyerek ifadelendirdiğim Canefe'nin bu tespiti, aslında bizim sık sık sağlamasını yaptığımız bir realitenin bir kez de akademisyen ağzıyla ifade edilmesinden başka bir şey değildi.

***

Beyaz Çerkeslerin gözlenebilen bir takım ortak özellikleri var. Kabaca sıralarsak:

- Beyaz Çerkeslerin hayat standartları genelde ülke ortalamasının üstündedir. Dolayısıyla çoğunluğu alt gelir gruplarına mensup toplumundan koparak üst gelir grubuna mensup kozmopolit sınıflarla diyalog geliştirirler.

- Sınıf farkı sebebiyle toplumlarının içine girseler dahi bütünleşemez, kendi kozalarında yaşamaya devam ederler.

- Açık alanlarda, folklorik faaliyetler dışında hiçbir aktiviteye fırsat vermezler. Hatta bir takım folklorik aktivitelere hamilik de yaparak toplumunun yanındaymış intibaı uyandırırlar. Bu aynı zamanda sistemin yöneticilerine verilen “herşey kontrolümde” mesajıdır.

- Folklorik faaliyetlerin olduğu yerlerde boy gösterseler de, içinden çıktığı halkın kimlik problemleri ve siyasi otoriteyle yaşadıkları çelişkiler gündeme geldiğinde, bu tür talepleri bastırmak için hemen karşı safta icrayı faaliyet etmeye başlarlar.

- Genelde iktidarların yanındadırlar ve onların borazanını çalar görünürler. Gerçekte ise menfaatleri neredeyse oradadırlar.

- Hiç biri çocuklarını içinden geldikleri kültürün ögeleriyle donatmazlar. Çocuklarının kültürel altyapılarını Amerikalar'da Avrupalar'da başka kültürlerle oluşturur, yabancılaştırırlar. Onlar Beyaz Çerkes bile olamaz Beyaz Türk olurlar.

- Bütün bunlara rağmen bu Beyaz Çerkesler, kazandıkları titr ve servetlerle kendi toplumları içine girdiklerinde üst düzeyde saygı görür, her zaman baş köşeleri ve kürsüleri işgal ederler. Tek misyonları vardır: Kimliklerin korunması ve gelişmesine yönelik toplumsal taleplerin önünü kapatmak.

- Özetle, Beyaz Çerkesler kendi konumlarını korumak için toplumun önünü tıkayarak onu yavaş yavaş öldürürler.

...
***

Çerkes Hakları İnisiyatifi'nin Eskişehir'de yapmayı planladığı ve gerekli izinlerini aldığı miting de Eskişehir'deki “Beyaz Çerkeslerin” hışmına uğradı.

Mitinge olan muhalefetlerini, iptal ettirme noktasına kadar götürmeyi başardılar.

Kim bunlar?

Bunlar kelimenin tam manasıyla bizim camianın “Beyazlarıdır”.

Bunlar Çerkes kökenli üniversite rektörleridir,

Bunlar Çerkes kökenli milletvekili adaylarıdır,

Bunlar Çerkes kökenli parti il başkanlarıdır,

Bunlar Çerkes kökenli bürokratlardır,

Bunlar Çerkes kökenli Valilerdir...

Ünvanları farklı da olsa ortak özellikleri “Beyaz” olmalarıdır.

Bunlar halkları için hiç bir risk almazlar...

Sistemden aldıkları titrlerin, Çerkeslerin sokağa çıkıp, pankart taşıyıp, slogan atarak anadili eğitimi talebinde bulunmasıyla yara alacağından korkarlar.

Bulundukları çevrelerde “sizinkiler de dil eğitimi istiyormuş öyle mi?” sorusuna muhatap olmaktan, şeytanın besmeleye muhatap olması kadar korkarlar.

Tamamı tavşan yürekli, tamamı aldıkları rütbe ve kazandıkları paraların esiridir.

Toplumunun önüne geçip de insan hakları mücadelesi vermesini filan beklemeyin onlardan.

Onlar böyle zamanlarda avamın yanında saf tutamazlar ama camianın özel ortamlarında protokolün en ön sıralarına kurulup avama tahamatelik taslamayı iyi bilirler.

Halbuki thamate toplum önderidir. Bunların ise bırakın toplum önderi olmayı, böyle durumlarda toplumun arasına girip kalabalığın arasına saklanacak yürekleri bile yoktur.

İşte Eskişehir'in bu beyaz Çerkesleri elbirliği ettiler ve ÇHİ'nin Eskişehir mitingini iptal ettirmeyi başardılar.

Herkes bilsin ki bu iptalde devletin dahli yoktur, sadece rahatlarının bozulmasından korkan Beyaz Çerkeslerin dahli vardır.

Ankara ve İstanbul valilerini -haddim olmayarak- alınlarından öpüyorum. Erkek adamlarmış.

Çerkes olmadıkları halde bırakın mitinglerimizi iptal etmeyi, herhangi bir zorluğun çıkmasına bile fırsat vermediler.

Hiçbir etkinin altında kalmadılar.

Çerkeslik insanlıksa eğer, inanın Ankara ve İstanbul valileri bunlardan daha Çerkes.

Toplumun bünyesine ur gibi yerleşmiş bu Beyaz Çerkesleri içimizden söküp atmadıkça, diasporadaki Çerkeslerin bir geleceği olmayacaktır.

Ve biz onlara papuç bırakmayacak, Allahın izniyle hepsini söküp atacağız.

Bakmayın siz benim bunlara “Beyaz Çerkes” dediğime, siz çekinmeden “wuneut” diyebilirsiniz.

Çünkü gerçekten öyleler.



2664 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

“DİPLOMASİNİN” DEĞİL, “KAMUOYU BASKISININ” ZAFERİ veya “SELDEN KÜTÜK KAPMAK”… - 28/04/2024
“DİPLOMASİNİN” DEĞİL, “KAMUOYU BASKISININ” ZAFERİ veya “SELDEN KÜTÜK KAPMAK”…
SEÇİM SONUÇLARI NE ANLATIYOR? - 03/04/2024
Gözden kaçırılmaması gereken husus, partilerin seçmenlerini kemikleştirmek ve dinamik tutmak için toplumu özellikle kutuplaştırdıkları, siyasi bir öfke ve nefreti bile isteye arttırdıklarıdır.
VERECEĞİMİZ OYUN HALKIMIZA BİR YARARI OLSUN! - 26/03/2024
Partimiz insanlarımızın mevcut siyaseten parçalanmışlığını dikkate alarak bu bataklığa girmeyecek; dikey değil yatay siyaset yapacaktır.
SEÇİMLER BİZİM İÇİN NE ANLAM İFADE EDİYOR? - 14/02/2024
Sivil toplumumuzun yanında, iyi çalışan bir siyasal toplumumuzun da olması gerektiğini herkesin anlaması ve bu süreçlere samimiyetle destek vermesi gerekir.
ADALET DUYGUSU KÖRELMİŞ BİR UKRAYNALI VEKİL - 02/10/2022
Goncherenko ile iş tutacak dostlara hatırlatmak isterim: Kendi adalet duygunuzdan taviz vermeden, adalet duygusu körelmiş biriyle işbirliği yapamazsınız.
POLİTİK BİLİNÇ - 29/01/2022
Sorunu olan toplum kesimlerinin, örgütlenerek sorunlarını siyasi platforma taşıyıp, devlet yönetimini bu sorunları çözme yönünde etkileyecek güç oluşturmaları demokratik bir haktır. ÇDP işte bu hakkı kullanmak istiyor.
AZINLIK TOPLULUKLAR İÇİN ‘SİYASAL KÜLTÜR’ NİÇİN ÖNEMLİDİR? - 30/08/2021
“Varlık mücadelesini devletin meselesi haline getirecek olan siyasal toplumun embriyosunu içinde barındırıyor olmasından dolayı “siyasal kültür” oluşturmak çok ama çok önemlidir”
PUTİN’İN YENİ ANAYASASI “RUSLAR EFENDİ, DİĞERLERİ KÖLE” DİYOR - 26/04/2020
Putin son derece sinsi bir politika uyguluyor. Gerçek amacını gizliyor ve günü geldiğinde hızla icra ediyor.
ETNİSİTE, SİYASET, ÇDP, V.S. - 19/07/2019
ÇDP’ye “etnik parti olmaz” argümanıyla karşı çıkanların “etnik derneklerde” icra-i faaliyette bulunuyor olması da tam bir kara mizah örneğidir.
 Devamı
adigebze I-II
Nükte!

KISSADAN HİSSE

-Moğollar Buhara’yı kuşattıklarında, uzun süre şehri teslim alamadılar. Cengiz Han Buhara halkına bir haber gönderdi: Silahlarını bırakıp bize teslim olanlar güven içinde olacaklar, ama bize direnenlere asla eman vermeyeceğiz.

-Müslümanlar İki gurup oldu: Bir gurup; asla teslim olmayalım, ölürsek şehit, kalırsak Gazi olur, Şeref’imizle yaşarız dediler. Öbür gurup ise; kan dökülmesine sebep olmayalım, sulh iyidir, hem silah, hem de sayı olarak onlardan azız, gücümüz onlara yetmez, dediler ve teslim oldular.

-Cengiz Han, silah bırakanlara; teslim olmayanlara karşı bize yardımcı olun, galib geldiğimizde şehrin yönetimini size bırakalım dedi. Böylece İki müslüman gurup savaşmaya başladılar. Moğollar’ın da yardımı ile, teslim olanlar galib geldi. Savaştan sonra Cengiz Han teslim olanların silahlarının alınmasını ve kafalarının kesilmesini emretti. Sonra meşhur sözünü söyledi: “Eğer güvenilir olsalardı, bizim için kardeşleri ile savaşmazlardı. Kardeşlerine bunu yapanlar, yarın da bize yapar.”

 

Site İçi Arama

 

Google Site

 

Üyelik Girişi