• https://www.facebook.com/%C3%87erkes-Haklari-Inisiyatifi-1720870914808523/
  • https://twitter.com/CerkesHaklari
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam41
Toplam Ziyaret1045533
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar34.088734.2253
Euro37.628037.7788
Semerkew
Murat Özden
murathabracu@hotmail.com
Milletleri Yaratanlar, Milliyetçilerdir
09/12/2017

Sevgili Okuyucularım,

Bazı yazılar, bazan son derece zor çıkar. Bu yazı da onlardan biridir. Son yazdığım yazının üzerinden,bir aydan fazla bir zaman geçmiş olmasına rağmen, başlığını koymuş olduğum bu yazının başından defalarca kalktım. Çünkü çok enteresan bir halk Çerkesler. Beğendikleri bir şeyi görmezden gelirler, ama ilk defa duydukları ya da katılmadıkları bir düşünceyi dile getirenlere de acımasızca saldırırlar. Yazma serüvenim sürecinde çok iyi teşhis ettiğimi düşünüyorum saygıdeğer izleyicilerim, formatlandıkları mevzilerden ateş etmeye hazır onlarca kişiyi görüyorum. Ama mübareklerin silahları oyuncak tabanca gibi, ne ses çıkarıyor ne de yara açabiliyor. Dişe dokunur eleştirilir olabilse inanın çok mutlu olacağım. Ama maalesef eleştirinin karalama olarak anlaşıldığı bu kesimlerden ne bir eleştiri, nede bir fikir çıkabiliyor.

Bu ülkede hepimiz bir yalanın içine doğduk.Beş altı yaşındayken,Türk ırkçısı bir eğitim sistemine emanet edildik.Çocuklarımızı da bu faşist eğitim sistemine emanet etmeye devam ediyoruz. Her sabah binlerce kez, "Türküm, doğruyum, çalışkanım" diyerek andımızı okuduk (Neyse ki andımız faşist uygulaması kaldırıldı).Çerkes, Kürt, Laz, Pomak, Boşnak, Arnavut, Ermeni, Rum, Yahudi, Arap, Roman, Süryani çocuklarına "Türküm, doğruyum" diye yalan söyletildi. Bu çok ahlaksız durum Türkiye’deki eğitim sisteminde yüz yıldır devam ediyor.

Ben de altı yaşımdan on beş yaşıma kadar bu yalana inandım. Binlerce kez gırtlağım yırtılırcasına andımızı tekrarlayarak Türk ırkçısı oldum. Ama bir şans eseri olarak, köyümüze gelen "Kafkasya Kültürel Dergi"yi okuyarak Türk olmadığımı anladım. Gönen Ömer Seyfettin Kütüphanesi’nde okuduğum yüzlerce kitapla kendimi rehabilite ettim. Yaşadığım kasaba olan Gönen'de solcular yoktu. Ama ülkücüler ve MHP'liler vardı. Onların bu ülkede "Türk'ten başkasına yaşama hakkı vermeyeceğiz" düşüncesi onlara karşı tavır almama neden oldu. Ömrümde en saf olarak kendimi "Çerkes Milliyetçisi" olarak tanımlağım dönemim lisedeki yıllarım oldu.

Üniversitede de bir yalanın içine düştüğümüzü şimdi geriye dönüp baktığımda anlıyorum. "Halklara Özgürlük" dedikleri için, onlara katıldığım devrimcilere "bu ülkede Çerkesler de yaşıyor. Oonları sorunları ne olacak?" diye sorduğum için lakabım "Çerkes Şovenisti"ne çıkmıştı. Mozambik’teki, Angola’daki, Güney Amerika’daki, Asya’daki bağımsızlık savaşlarını destekleyen Türkiye solcuları, sıra Türkiye'de yaşayan Çerkeslere, Kürtlere gelince emperyalizmin ekmeğine yağ sürer diye karşı çıkıyorlardı. Türk ırkçısı eğitim sistemi içinde formatlandıkları kalıpları kıramıyorlardı. Onlar kendilerini sosyalist zanneden Türk ırkçılarıydılar.

Bu durumu tespit eden Kürtler kendi bağımsız sol örgütlenmelerini oluşturdular. 1980 öncesinde ortaya çıkan DDKO (Devrimci Doğu Kültür Ocakları), Rızgari, KDP (Kürdistan Demokrat Partisi), Kawa, Tekoşin, PKK gibi yapılar Kürt bilinçlenmesini ve Kürt milliyetçiliğini yarattılar.

Çerkes solcuları da, Türkiye solunun şovenist yapısını teşhis edip bağımsız bir siyasi tavır geliştirebilseydiler, Çerkes bilinçlenmesi ve davası çok daha farklı boyutlarda olabilirdi. Kendine güveni olmayan ve teorik düzeyi son derece düşük olan Çerkes solcuları bir Çerkes davası yaratamadılar.

***

Hayatımızın inkitaya uğradığı 12 eylül 1980'den otuz yıl sonra, 2010 yılından bu yana düzenli yazı yazıyorum. Bu dönem Türkiye'nin tek tipleştirilip, çöle çevrilirken, dünyada da çok önemli şeyler oluyordu. Sovyetler Birliği çökerken, Çerkeslerin ürettiği düşünce akımları (Dönüşçülük, Bağımsız Kafkasyacılık ve Devrimcilik) yerle bir oluyordu.

İyi niyetlerle oluşturulmuş DÇB Rusya'nın kontrolüne alınıyor ve Çerkes diasporaları ve kurumları da Rusya tarafından kontrol edilir hale geliyordu. Bu koşullarda başladığım yazı yolculuğumda biriktirdiklerimi ve inandıklarımı yazmaya başladım. Yazdıklarımızı da hayata geçirmeye başladık.

Çıktığımız ÇHİ yolculuğu ve eylemleri, Çerkeslerin bağımsız düşünce ve siyaset üretme refleksini geliştirirken, yeni kurumlarını da yarattı.

Bu süreçte kaleme aldığım en kült yazılarımdan birisi, 2010 yılında kaleme yazdığım, Cherkessia-net'te yayınlanan dokuz bölümlük "Çerkeslerin Ulusal Politikası ve Örgütlenme Üzerine" adlı yazı dizisidir. Bu yazı dizisinde Çerkeslerin bugüne kadar ürettikleri düşünce akımlarını (Dönüş, Bağımsız Kafkasyacılık ve Devrimcilik) sentezleyerek "Çerkes Ulusunun Yeniden İnşası" projesini ileri sürdük. Yedi yıldan bu yana bu düşüncenin hayata geçirilmesinin mücadelesini veriyoruz.

"Bir ulus inşa etme" fikri, aslında milliyetçiliğin ta kendisidir. Milliyetçilik fikrini uzun müddet dile getirmedik. Çünkü Türk Milliyetçiliğine formatlanmış Çerkeslerin kalıplarının kırılıp geriletilmesi gerekiyordu. Bu konuda epey yol almış olsak da, yapmamız gereken daha çok şey var.

Eğer Çerkesler bir millet olarak tarihteki yerlerini almak istiyorlarsa, hayatlarının ve kurumlarının merkezine "Çerkes Milliyetçiliği" fikrini ideoloji olarak yerleştirmek zorundadırlar !

Çünkü tarihte milletleri yaratanlar, milliyetçiler olmuşlardır !

    Çerkeslerin de buna her şeyden çok ihtiyacı var.


2400 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

ETHEM’İN, GÖNEN BALCI KÖYÜ’NDEN ARAP MAHMUT’A MEKTUBU. - 19/08/2024
Çerkes Diaspora tarihinde Balıkesir’in Gönen ve Manyas Çerkeslerine uygulanmış asimilasyon, inkar ve imha politikaları anlaşılmadan Türkiye Çerkesleri’nin neden bu kadar yoğun bir biçimde yok olduklarını anlamak mümkün değildir.
SÜRGÜNDEKİ ETHEM’İN HATIRATI DOLAYISIYLA TÜRK ORDUSUNA YAZDIĞI BİLDİRİ - 27/07/2024
Bizlere kitaplarda Kurtuluş Savaşı, ya da İstiklal Harbi diye öğretilen şey aslında bir iç savaştır. Bu savaşta Fransızlar, İtalyanlar ve Yunanlılar, verilen iç savaşın yanında bir ayrıntıdan ibarettir.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR-3 - 01/07/2024
Çerkeslerin “Met Çunatuko İzzet” (Bilgin İzzet) dediği Yusuf İzzet Paşa, rafları kitap dolu bir odada Ethem beyi kabul etti. Solgun, halsiz görünüyordu. Heyecanlıydı, kalkarak Ethem beyi karşıladı, —“Memleketi bir felaketten daha kurtardın" dedi.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR – 2 - 14/06/2024
Ticaret basımevini satın alarak kurduğu Yeni Dünya gazetesini başyazarlıkla birlikte Arif Oruç beyin buyruğuna vermişti. Yeni Dünya, sırtını Ethem beyin askeri gücüne, ününe dayayarak komünizmi savunuyordu.
ETHEM’İN BOLŞEVİKLİĞİNE DAİR NOTLAR - 03/06/2024
Ethem Bey’in iyi bir eğitimi olmadığı için onu eleştirenler, onun üstün meziyetlerinin farkında değildirler.
KIZILORDU KOROSU’NA GEÇİT YOK! - 25/04/2024
Her şeye rağmen bu konserlerin yapılmasında ısrar edilirse, Kızılordu Korosu'nu her şekilde protesto edeceğimizi ve pişman edeceğimizi de bilin!
ETHEM, CELAL BAYAR’A YAZDIĞI MEKTUPTA KÜRTLER İÇİN ÖZERKLİK, ÇERKESLER İÇİN AZINLIK HAKKI İSTEDİ. - 20/04/2024
Ethem meselesi bir çelişkiler yumağıdır. Ondan bir hain çıkarmaya çalışan güruh, onlarca kitap yazmasına rağmen henüz bunu başaramamıştır. Ondan bir kahraman çıkarmaya çalışanların eli de T.C. yasaları ve saldırıları nedeniyle bağlıdır.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİNE BİR BELGE DAHA - 13/04/2024
Çok net şekilde Şark-i Karibcilerin bunak paşalar diye suçladığı Çerkes Teavün Cemiyeti’nin, istisnalar hariç, Çerkeslik için hiç bir gelecek tasavvurunun olmadığını görüyoruz.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİ - 07/04/2024
Osmanlı döneminde Çerkesler iki önemli Cemiyet oluşturdular. Bunlardan birincisi 1908 yılında Çerkes Osmanlı paşaları tarafından kurulmuş olan “Çerkes İttihad ve Teavün Cemiyeti”dir. İkincisi 1921'de“Şark-ı Karib Çerkesleri Temini Hukuk Cemiyeti"dir.
 Devamı
adigebze I-II
Nükte!

KISSADAN HİSSE

-Moğollar Buhara’yı kuşattıklarında, uzun süre şehri teslim alamadılar. Cengiz Han Buhara halkına bir haber gönderdi: Silahlarını bırakıp bize teslim olanlar güven içinde olacaklar, ama bize direnenlere asla eman vermeyeceğiz.

-Müslümanlar İki gurup oldu: Bir gurup; asla teslim olmayalım, ölürsek şehit, kalırsak Gazi olur, Şeref’imizle yaşarız dediler. Öbür gurup ise; kan dökülmesine sebep olmayalım, sulh iyidir, hem silah, hem de sayı olarak onlardan azız, gücümüz onlara yetmez, dediler ve teslim oldular.

-Cengiz Han, silah bırakanlara; teslim olmayanlara karşı bize yardımcı olun, galib geldiğimizde şehrin yönetimini size bırakalım dedi. Böylece İki müslüman gurup savaşmaya başladılar. Moğollar’ın da yardımı ile, teslim olanlar galib geldi. Savaştan sonra Cengiz Han teslim olanların silahlarının alınmasını ve kafalarının kesilmesini emretti. Sonra meşhur sözünü söyledi: “Eğer güvenilir olsalardı, bizim için kardeşleri ile savaşmazlardı. Kardeşlerine bunu yapanlar, yarın da bize yapar.”

 

Site İçi Arama

 

Google Site

 

Üyelik Girişi