• https://www.facebook.com/%C3%87erkes-Haklari-Inisiyatifi-1720870914808523/
  • https://twitter.com/CerkesHaklari
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi6
Bugün Toplam199
Toplam Ziyaret988460
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.429932.5599
Euro34.801134.9406
Semerkew
Murat Özden
murathabracu@hotmail.com
ÇERKESLERİN MİLLİ SİYASETİ NASIL OLUŞTURULMALIDIR?
14/11/2020

Bir fikrin siyasete dönüştürülebilmesinin şartları yerine getirilmediği takdirde o fikir sadece bir fikir olarak kalır. İnsanlar onu beğenebilir ya da eleştirebilir ama o fikir siyasete dönüşmez.
Bunun en önemli üç şartı vardır
1- Üzerinde toplumsal mutabakat sağlanmış kanonik bir metin. Toplumda heyecan yaratacak bir fikir.
2- Bu heyecan yaratacak fikri hedefine taşıyacak kadrolar.
3-Kadroların heyecan yaratacak fikri hedefine taşıyacak siyasi araç.
Siyasi parti, onu destekleyen STK’lar, yayın organları, sanatçılar,maddi kaynaklar, vd.
***
      İdeolojik netlik sağlandığı takdirde, Çerkesler’in Partisi de var, STK’sı da var, eğitimli insanları da var, Çerkes Milli Siyaseti’ni oluşturmak çok kolaydır.
 
Takip ettiğimiz yukarıdaki sıralamada en sıkıntılı olan kısım, Çerkes milli siyasetini yaratacak kadroların yokluğudur. Tarihsel perspektifte Çerkes halkının başına gelen en büyük talihsizlik olan soykırım ve köklerinden kopma insan kaynağımızla birlikte fikri üretimimizi de kurutmuştur. Can derdine düşmüş bir halk, çok geniş bir coğrafyaya saçılmıştı.
Çerkesler’in özellikle diasporada çiftçilik ve askerlik dışında bir seçeneği yoktu. Çiftçilik yapmak İçin köylere yerleşenler, izole bir yaşam sürdükleri için çok uzun süre dillerini ve kültürlerini azalarak da olsa bu günlere taşıyabildiler. Köyden kente çalışmak ya da okumak İçin gelenler ikinci nesilde asimilasyon girdabına kapılıp yok oldular.
Büyük sürgünle birlikte askerlik mesleğini seçenler, okuma imkanını bulanlar şehirlere yerleştiler. Neredeyse ilk nesilde, en çok ikinci nesilde asimilasyon girdabında yok oldular.
Ancak yine de Çerkesler için bir şeyler düşünen, bir şeyler yapmaya çalışanlar okumuş kesimden çıktı. Örgütlenme özgürlüğünün 1908 yılında gelmesiyle birlikte Çerkes Teavün Cemiyeti’ni kurdular.
İstanbul Beşiktaş’ta Çerkes Numune Mektebi’ni açtılar. İzmir’de ulusal azınlık haklarından Çerkesler’in de yararlanması gerektiğini bildiren bildiri yayınladılar. Ankara’nın yanında kurtuluş savaşına katılmaları onları hain olmaktan kurtaramadı.
Cumhuriyet dönemi ile başlayan Türk ırkçısı dalga, Türk olmayan diğer etnisiteleri zorla Türkleştirme savaşına girdi. Fiziki yok etme ve sürgün dışında aşağılama, dilini, kültürünü yasaklama gibi tedbirler devreye sokuldu. Yaratılan bu korku iklimi, kimliğini gizleme ve inkar etme davranışını beraberinde getirdi.
Kimliğinden vazgeçenlere makam ve mevki verilmesi, devlet imkanlarından yararlandırılması kimlik inkarını cazip hale getiren en önemli etkenlerden biridir.
Ayrıca kimliğini inkar etmenin en önemli güvende olma imkanını sağladığı iklimde, asıldan fazla saldırgan olmayı beraberinde getiriyor. Türkiye’de Türk’ten fazla Türkçülük yapan Çerkesler sağlıksız kişilik örnekleridir. Çift cinsiyetli insanlar gibi çift milliyetli insanlar da hastalıklı kişilerdir.
Ürdün’de Kralın yakın koruması, istihbaratını ve ordunun çekirdeğini oluşturmakla övünen Çerkeslerimiz de Kraldan fazla kralcı, Arap’tan fazla Arapçıdırlar.
Rusya’da 1 Temmuz 2020 yılında yapılan ölüm fermanımız olan anayasa oylamasında DÇB (Dünya Çerkes Birliği) Başkanı Hauti Sohrokov, “Bu anayasa oylamasına karşı çıkanlar bizden değildir” diyerek Rus’tan fazla Rusçu olduğunu göstermiştir.
Anavatanın ve Çerkes diasporalarının bu halde olduğu bir milletten Çerkes Milli siyasetinin çıkamaması olağandır. Ancak tarihi neden öyle oldu diye bugünden yargılama hakkına sahip değiliz.
Onun İçin bugün ne yapabileceğimize bakmamız gerekiyor.
Öncelikle toplumsal eleştirinin ve özeleştirinin çok değerli bir şey olduğunu öğrenerek işe başlayabiliriz. Bunu yapabildiğimiz takdirde, asil, kahraman, sadık gibi içi boş avunmalar yerine, dünyada her şeyini kaybetmiş bir halk olduğumuz gerçeğini kabullenip, kaybettiklerimizin peşine düşebiliriz.
Toplumsal eleştiriyi normalleştirebilirsek, ideolojik mücadeleyi de öğreniriz. İçimizdeki Türkçü, Arapçı, ve Rusçulara karşı amansız bir ideolojik mücadele vermeden Çerkes Milli siyasetini oluşturamayız. Onların halkımızın önünde oluşturdukları seti yıkıp, Çerkes milletinin kafasını karıştırmalarının önüne geçmeliyiz.
Bu işbirlikçi kesimlerin yarattığı düşünce kirliliğini temizleyip cam gibi net bir biçimde, her türlü etkiden uzak halkımızın önüne “Çerkes Milliyetçiliği” fikrini koymalıyız.


1385 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

KIZILORDU KOROSU’NA GEÇİT YOK! - 25/04/2024
Her şeye rağmen bu konserlerin yapılmasında ısrar edilirse, Kızılordu Korosu'nu her şekilde protesto edeceğimizi ve pişman edeceğimizi de bilin!
ETHEM, CELAL BAYAR’A YAZDIĞI MEKTUPTA KÜRTLER İÇİN ÖZERKLİK, ÇERKESLER İÇİN AZINLIK HAKKI İSTEDİ. - 20/04/2024
Ethem meselesi bir çelişkiler yumağıdır. Ondan bir hain çıkarmaya çalışan güruh, onlarca kitap yazmasına rağmen henüz bunu başaramamıştır. Ondan bir kahraman çıkarmaya çalışanların eli de T.C. yasaları ve saldırıları nedeniyle bağlıdır.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİNE BİR BELGE DAHA - 13/04/2024
Çok net şekilde Şark-i Karibcilerin bunak paşalar diye suçladığı Çerkes Teavün Cemiyeti’nin, istisnalar hariç, Çerkeslik için hiç bir gelecek tasavvurunun olmadığını görüyoruz.
ŞARK-I KARİB, ÇERKES TEAVÜN ÇEKİŞMESİ - 07/04/2024
Osmanlı döneminde Çerkesler iki önemli Cemiyet oluşturdular. Bunlardan birincisi 1908 yılında Çerkes Osmanlı paşaları tarafından kurulmuş olan “Çerkes İttihad ve Teavün Cemiyeti”dir. İkincisi 1921'de“Şark-ı Karib Çerkesleri Temini Hukuk Cemiyeti"dir.
SİYASİ KİMLİĞİ, ÇERKESLİĞİNİN ÖNÜNDE OLANLAR. - 23/03/2024
Tarih, yaptıklarımız ve yapmadıklarımızla bizleri yargılayacak. Çerkes kimliğinin görünür kılınması ve Çerkes kimlik bilincinin yükselmesi adına, İshak Akbay’a oy vermek tarihsel bir sorumluluktur.
ARTIK ÇERKESLER DE DAMGALARINI VURMAYA BAŞLADI - 05/12/2023
Ankara’dan Saim Tuc, İstanbul’dan Mustafa Bakıcı ve Londra’dan Muhittin İzzet Kandur’u sonsuzluğa uğurladık. Her biri “nev-i şahsına münhasır” dedikleri gibi çok değerli kişiliklerdi. Asla yerleri doldurulamayacak kimselerdir.
YENİ AÇILIMLAR YAPMAK GEREKİYOR - 07/10/2023
Biz de hem repertuarımızı genişletmek, hem de Çerkesce daha geniş kitlelere ulaşmak için, Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Pop ve protest müziği parçalarını Çerkesce’ye çevirip Maksıme‘de icra edeceğiz.
ETHEM MESELESİNE ÇERKESLER NASIL BAKMALIDIR? - 12/09/2023
Türk Tarih tezinin temel taşı olan Nutuk’ta Ethem Bey’le ilgili bu ifadeler durduğu sürece Ethem Beyin hainliğinin ortadan kalkması mümkün değildir.
“RUSYA’NIN DOSTLARI DÜŞMANIMIZ, DÜŞMANLARI DOSTUMUZDUR” - 23/07/2023
Kim ki Rusya’nın dostudur, bilin ki Çerkes Halkının düşmanıdır. Bunun Çerkes, Türk, Abhaz, Oset, Çeçen olması fark etmez.
 Devamı
adigebze I-II
Nükte!

KISSADAN HİSSE

-Moğollar Buhara’yı kuşattıklarında, uzun süre şehri teslim alamadılar. Cengiz Han Buhara halkına bir haber gönderdi: Silahlarını bırakıp bize teslim olanlar güven içinde olacaklar, ama bize direnenlere asla eman vermeyeceğiz.

-Müslümanlar İki gurup oldu: Bir gurup; asla teslim olmayalım, ölürsek şehit, kalırsak Gazi olur, Şeref’imizle yaşarız dediler. Öbür gurup ise; kan dökülmesine sebep olmayalım, sulh iyidir, hem silah, hem de sayı olarak onlardan azız, gücümüz onlara yetmez, dediler ve teslim oldular.

-Cengiz Han, silah bırakanlara; teslim olmayanlara karşı bize yardımcı olun, galib geldiğimizde şehrin yönetimini size bırakalım dedi. Böylece İki müslüman gurup savaşmaya başladılar. Moğollar’ın da yardımı ile, teslim olanlar galib geldi. Savaştan sonra Cengiz Han teslim olanların silahlarının alınmasını ve kafalarının kesilmesini emretti. Sonra meşhur sözünü söyledi: “Eğer güvenilir olsalardı, bizim için kardeşleri ile savaşmazlardı. Kardeşlerine bunu yapanlar, yarın da bize yapar.”

 

Site İçi Arama

 

Google Site

 

Üyelik Girişi